rikap od wuja gunthera

rikap robie, bo chce dobrze pamietac to, czego sluchalem w mijającym właśnie roku, a słuchałem sporo bo miałem dla siebie duuuużo czasu. Ten post przyda mi później. Ciekawe czy w wieku 40 lat bedę zdolny słuchać tego co tu wybrałem.

W ubiegłym roku sporo muzyki kopałem sam i to obrodziło w nowe zajawy i dźwięki, których kiedyś nie lubiłem, a teraz mocno mi się podobają. Pomógł też fakt, że po raz pierwszy w życiu dorobiłem się własnego laptopa i wszystkie rzeczy moge sobie układać po swojemu i chodzic z nim wszędzie.
Ten rok generalnie mogę uznać jako spektakularny powrót do rapu, którego np. w 2010 praktycznie w ogóle nie słuchałem. Rap chyba był, jest i będzie muzyką mojego życia i żadne elektro klikanki nie zmienią mojego zdania. Ten rok pokazał mi, że w rapie dalej się w chuj dzieje, ze sie zmienia, plus po prostu zacząłem wracac do starych płyt. Drugie spostrzeżenie na 2011 rok to to, że mocno przestałem słuchać płyt długogrających (pomijając fakt ze wychodzi masa epek albo singli a nie płyt, które mają więcej niż 5 numerów). Miło wspominam odsłuchiwanie takich płyt. Tak żeby leciała od początku do końca. A potem jeszcze raz. I jeszcze raz... A tymczasem troche sie wszystko zmieniło. W muzyce pojawił się pojebany pęd, parcie na mode, zmiana trendów co 4 dzien, wymyślanie kolejnych 300 nowych gatunków muzyki, nieograniczony do niej dostęp  za pomocą komputera. Nie wydaje mi się to do końca fajne, a na pewno troche bezduszne i choć sam sie poddałem zajawie na śledzenie muzyki na bieżąco i pogonią za nią, to nie do końca to akceptuję.

Inspiracji muzycznych było kilka. Dużą z pewnością był i jest kodziro, bo jaramy sie podobnymi rzeczami i wyrośliśmy na podobnych dźwiękach. w tym roku spędziłem z nim jakieś 3 miliardy godzin gadająć o muzyce jaka wychodzi teraz i jakiej słuchaliśmy pare lat temu. Jest też jedynym koleszką, do którego mogę przyjść, żeby muzyki posuchać i mniej lub bardziej poważnie o niej porozmawiać i jestem mu za to niezmiernie wdzięczny. Plus diggin, które prowadzi, którego cała potęga polega na zaglądaniu w "krejty" wpływowych i szanowanych polskich kotów, którzy na muzyce sie znają i dzielą się dobrymi rzeczami.

Inspiracją był tesko, z którym robiłem rap szalety. Nie znam bardziej wszechstronnego klubowego dja we wrocławiu. Zawsze wyciągałem od niego jakieś zajebiste taneczne numery.

Inspiracją byli też moi dawni współlokatorzy z Januszowickiej i moja była, która też potrafiła nakarmić dobrymi dzwiękami na chacie.

No i wszystkie blogi typu aflyvariety, drkrank, elevatorhiphop. Magazyny typu urb.com czy portale jak xlr8r, soundcloud i bandcamp były lekturą tego roku. Dostałem sowitą dawkę brzmień. Poniżej luźne i osobiste zestawienie tego co leciało na słuchawach od stycznia po ostatnie dni grudnia 2011.

Albumy z 2011

Martyn - Ghost People
Dj Czarny/Tas - Passion, Music, Hip Hop
Dorian Concept - Her Tears Taste Like Pears
Naive Machine - Robot Ramification
Flako - The Mesektet
Ghostpoet - Peanut Butter Blues and Melancholy Jam
Jacques Greene - The Look
Joker - The Vision
Julio Bashmore - Everybody Needs a Theme Tune
Looptroop Rockers - Professional Dreamers
LV & Joshua Idehen - Routes
Modeselektor - Monkeytown
Salva - Complex Housing
SBTRKT - SBTRKT
Viadrina - Bodymind
Wiley - 100% Publishing

Albumy nie wydane w 2011

Eldo –  Zapiski z 1001 nocy

Kixnare – Digital Garden
The Whitest Boy Alive - Rules
Kev Brown – I do What I Do
Bonobo – Black Sands
El-B – Roots of El-B
Dubbel Dutch - Throwback
Kathy Diamond – Miss Diamond to You
Mount Kimbie – Crooks and Lovers
My Dry Wet Mess – Irrational Alphabet

Hity 2011 (nie ma lepszych czy gorszych. wszystkimi sie jarałem i tłukłem kilkudziesięciokrotnie)

Aluna George - You Know You Like It
Burial and Four Tet and Thom Yorke - Ego
C2C - FUYA
Chinese Man - Get Up
Danny Daze - Your Everything
Debruit - Accorde Don
DJ Czarny Tas feat. Melodiq - Let's Rise
Dj Mehdi - TragicoMehdi
Dorian Concept - toe games made her giggle
Eats Everything - Entrance Song
Evidence - You
Flume - Sleepless ft. Antony For Cleopatera
Fulgeance - Glasgow Lunacy
Galus - Futura
Henrik Koefod - Fell
Hudson Mohawke - Thunder Bay
Joker - Back In The Days
Joker - Lost
Julio Bashmore - Ask Yourself
Kahn - Like We Used To
Kingdom - Let You No
Looptroop Rockers - Joseph (feat. Lisa Ekdahl)
Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix)
Machinedrum - Now U Know Tha Deal
Martyn - Masks
Modeselektor - Berlin feat. (Miss Platnum)
Mosca - Bax
Myrryrs - Feel U (Clicks & Whistles Remix)
Coco Bryce - Polaroid Sunset
Nitin Sawhney -  Devil and Midnight (LV Remix)
Notes To Self - Nobody
Notes To Self - Today
Onra - The Anthem (Flume Remix)
Salva - Keys Open Doors
SBTRKT -  Living Like I Do (Feat. Sampha)
SBTRKT - Trials of the Past
Slugabed - Moonbeam Rider
The Chain - Lostwithiel
The Phantom - Ceremony
Viadrina - Bodymind
Viadrina - Lullaby
Wiz Khalifa - On My Level ft. Too Short

Hity nie z 2011

Alchemist - Hold You Down ft Prodigy,Nina Sky & Illagee
Belle and Sebastian - I Want The World To Stop
De La Soul - A Roller Skating Jam Named Saturdays
El-B - Digital (feat. Juiceman)
Eldo - Tancze z nia
Fantastic Mr. Fox - Sepia Song
Jaylib - Hydrant Game (Instrumental)
Kev Brown - Work In Progress
Wich feat. Promoe - Colgate White
Kotchy - Sing What You Want (Rusko's Skwee Remix)
Mount Kimbie - Carbonated
Naive Machine - Sept i Share
Tha Dogg Pound - Cali Iz Active
Soulja Boy - Turn My Swag On (Lunice Remix)
Ta-ku - Ladies Night
Onra - The Anthem
Gangstarr - Above The Clouds

0 komentarze:

Prześlij komentarz